Det er en kjent problemstilling i svært mange bedrifter at man gjerne skulle hatt mer tid til markedsarbeid, men dessverre er dette også noe av det første som "ryker" i en prioriteringsrunde. Det har vi full forståelse for, men det er jo synd! En god markedsplan og strategi er essensielt for å lykkes, derfor har vi utviklet tjenesten "Marketing for Hire".
“Marketing for hire” går helt enkelt ut på at du leier inn en dyktig, erfaren markedsfører som tar ansvar for alt markedsarbeidet ditt – fra strategi og planlegging til gjennomføring og oppfølging. Oftest starter vi med å utarbeide en markedsplan som setter det strategiske fundamentet. Sammen blir vi enige om mål, målgrupper, kanaler, aktiviteter og budsjett. Markedssjefen lager et årshjul og gjennomfører eller følger opp aktivitetene som er avtalt. Vi har faste planleggings- og statusmøter der vi ser på årshjulet, gjør nødvendige justeringer og blir i detalj enige om arbeidet som skal utføres i den kommende perioden.
Engasjementets omfang bestemmer du. Det kan være alt fra en 20 % stilling og oppover. Om ønskelig sitter vi hos deg når vi jobber med dine aktiviteter.
Anniken har jobbet de siste 8 årene med digital markedsføring. Både på strategisk og operativt nivå. Etter noen år i Berlin hos e-commerce giganten Zalando som performance marketing manager, har hun de siste årene bodd i Oslo og jobbet ii både mediebyrå og gründerfabrikken Askeladden – som kunderådgiver og markedsansvarlig. Anniken er opptatt av å levere gode medieplaner basert på innsikt og dokumentert effekt, og har en forkjærlighet for alt som er målbart.
For oss har Marketing for hire vært en genial løsning! Ved å leie inn Yvonne har vi fått kontinuitet i markedsarbeidet, noe som ellers har en tendens til å falle mellom alle stoler.Nils-Johan Tufte, adm.dir Bluegreen
Bluegreen er en av våre kunder som benytter seg av Marketing for hire tjenesten i dag. Daglig leder og gründer Nils-Johan Tufte sier følgende om sin erfaring; Som et nyetablert selskap hadde vi behov for å bli synlige og bygge en posisjon i bransjen, men ikke ressurser til å ansette en markedssjef i full stilling. Ved å leie inn Yvonne har vi fått kontinuitet i markedsarbeidet, noe som ellers har en tendens til å falle mellom alle stoler. Yvonne sørger for jevn aktivitet i sosiale medier og på nettsiden vår, og sender ut nyhetsbrev og pressemeldinger. I tillegg tar hun adhoc-oppgaver, som å planlegge messer, utarbeide annonser og sette opp kampanjer. Vi får mye skryt for at vi er veldig synlige, og at alt ser gjennomført og proft ut. På kort tid har vi skapt en sterk merkevare, og ordrebøkene er fulle.
Husk: En avtale om marketing for hire gir deg ikke bare en markedssjef. Du får hele byrået “på kjøpet”! Hele tiden benytter vi de ressursene som levere best på hver enkelt spesifikke oppgaven, være seg grafisk og digitalt design, videoredigering, tekstarbeid, nettsider eller annet. Markedssjefen koordinerer alle leveranser innenfor avtalte rammer.