Cody
Jeppe Gjesti, senior designerDesignet er basert på reisen fra idé til ferdig produkt, fra det abstrakte til det konkrete. En C som endrer form og blir til noe nytt, som stadig er i utvikling og tilpasser seg med tiden. En ren og dynamisk form som vekker nysgjerrighet og som fremstår som solid, vennlig og moderne. Akkurat som oss i Cody. De fornyer seg, men på innsiden er de samme. Fargene er en videreutvikling av eksisterende palett, men med gradienter som er inspirert av dioder og displayer – en energisk og positiv fargepalett som illustrerer vår reise fremover.
Ken André Myhra Kihle, CEO CodyI Cody har vi jobbet med innovasjon for kundene våre hver dag i 25 år. I den tiden har vi som selskap utviklet oss mye og vi ønsket derfor å skape en ny visuell identitet som bygger opp under strategien vi har for fremtiden. Samtidig ville vi ta vare på navnet vårt og det gode ryktet vi har opparbeidet oss frem til i dag. Edge Branding kjenner godt til Cody etter flere års samarbeid, og vi ga dem en bred frihet til å skape en ny og helhetlig identitet for oss. Resultatet er en fargerik og dynamisk profil, anført av en estetisk logo som vi bærer stolt på brystet hver dag.