Nettsider

En nettside – eller hjemmeside, om du vil – skal ikke bare representere selskapet ditt digitalt utad. Den skal levere resultater basert på konkrete mål. Den skal inspirere leserne gjennom målrettede budskap og lede til ønsket effekt, være seg konverteringer eller merkevarebygging.

Det tar oss under ett sekund å bedømme hvorvidt en nettside er relevant eller ikke. Dette gjelder enten man går direkte til forsiden eller havner på en underside via googlesøk. Leseren må umiddelbart oppfatte innholdet som relevant og verdt å bruke tid på. Hvis ikke, er veien kort til neste forslag i googlesøket.

Det er som et godt måltid

Å bygge en god nettside er som å lage middag til gjester. Man må først bestemme seg for hva som skal serveres. Deretter må de rette råvarene og ingrediensene i hus. Til slutt tilberedes det hele, settes sammen og serveres i riktig rekkefølge. Vårt mål er å hjelpe deg med å gi dine besøkende en tilsvarende god opplevelse, slik at de vil komme tilbake også neste gang.

På samme måte som et måltid kan lages på mange måter, så bruker vi verktøy tilpasset dine behov. Om du trenger en landingsside til et arrangement, benytter vi en enklere løsning enn om vi skal bygge nettsider for et stort selskap. 

Vår metode

For å kartlegge et nettsideprosjekt – lite eller stort – begynner vi derfor med et arbeidsmøte. Vi samler relevante deltakere fra deg som kunde, rådgiver og designer/utvikler fra Edge Branding. Vi benytter et digitalt verktøy der dere er delaktig i å fylle ut beskrivelsen. Vi definerer målsettingen med nettsiden og hvem leserne er. Vi snakker om innhold og nødvendig funksjonalitet.

Dette gir oss god innsikt som vi benytter til å lage et nettstedskart og trådskisser som viser en disposisjon av innholdselementer på de ulike sidene. Når dette er godkjent, utarbeider vi et design/visuelt uttrykk for nettsidene, hvor vi sørger for optimal brukeropplevelse og samtidig sikrer at reglene for universell utforming følges.

Siste steg er selve motoren til nettsiden: Våre utviklere bygger et sett med maler basert på designet, slik at sidene kan fylles med innhold. Hvilken publiseringsløsning som skal benyttes, blir vi enige om. Vi finner den som best passer deg og dine behov.

Lego-prinsipp

Vi pleier å si at jobben starter når nettsiden er lansert. Ofte vil det være behov for å justere innhold eller tilpasse sidene etter kampanjer og årstider. Derfor, istedenfor å sette begrensninger på hva hver enkelt side skal inneholde, lages et sett med klosser som du kan benytte for å fylle de ulike sidene med innhold. Litt som å bygge Lego. Det gir nettsidene lengre levetid, de vil være enklere å utvide over tid, og man har de verktøyene som trengs for å skape en dynamisk, levende nettside.

Det man ikke ser

Før en nettside lanseres, gjør vi nødvendige tester for å sikre at alt fungerer optimalt. Vi tester på alle moderne nettlesere, og vi sørger for at det ser bra ut enten man er på mobil eller en bred skjerm. Vi passer på at sidene dine er raske og tar enkelt og greit hånd om alt det man ikke ser med det blotte øyet, men som gir en bedre totalopplevelse – og ikke minst sørger for at Google er fornøyd.

Vurderer du nye nettsider eller har spørsmål relatert til dette? Ta kontakt med Espen, så diskuterer vi mulighetene!

Vil du se eksempler på nettsider vi har laget?

Se våre arbeider