– Alle fortjener å trives i egen kropp
Asteta Clinic har åpnet dørene til sin topp moderne klinikk. Lokalene sentralt i Oslo stråler av harmoni, varme og trygghet.
Da Dr. Kenneth Chiu kontaktet oss i 2020, hadde han en ambisjon om å etablere en ny topp moderne klinikk for plastisk kirurgi og kosmetiske behandlinger i Oslo. Klinikken skulle "være noe helt spesielt”: En klinikk som ikke gikk på akkord med kvalitet og etiske prinsipper.
Kjernen i Chius brennende engasjement handler om sammenhengen mellom kropp og sinn. For når følelser og sinn er i synk med hvordan kroppen ser ut og fungerer, mener Chiu, da øker også livskvaliteten. Dette var viktige grunnprinsipper som vi tok med oss inn i arbeidet.
Vi startet hele merkevareprosessen med en brand sprint, der vi sammen med Dr. Chiu fikk satt ord på ambisjonene og definert misjon, visjon, merkekjerne, verdier og til slutt en brand story som oppsummerer hva denne merkevaren skal representere.
I realiteten er de fleste pasientene voksne kvinner som verdsetter naturlig skjønnhet. Men, som av ulike årsaker, som barnefødsel og aldring, har fått en kropp og et utseende de ikke lenger trives med. Mange kvier seg veldig for å oppsøke plastikkirurgi, de frykter fordømmelse fra omverdenen og identifiserer seg ikke med det medieskapte bildet av kunstig skjønnhet som man forbinder med bransjen. I mange tilfeller handler det rett og slett om å bli seg selv igjen; få hjelp til å få tilbake til sin egen naturlige skjønnhet.
Fra brand story
I arbeidet med å utvikle navnet og den visuelle identiteten til klinikken, var dette med naturlig skjønnhet, naturlige former og høy kvalitet viktige elementer som skulle gjenspeiles. Etterlatt inntrykk skulle være at Asteta er “den trygge, dyktige og omsorgsfulle eksperten som virkelig ser meg og forstår mine behov. Asteta gir meg en behandling – og et resultat – på første klasse”.
De buede formene i logo og profilelementer representerer menneskekroppen, med hofter, lår og alt som hører med.
I forlengelsen av arbeidet med den visuelle identiteten, bistod vi interiørarkitekt og Dr. Chiu med å profilere lokalene. Vi ønsket at det visuelle førsteinntrykket som møter kunden på digitale flater også skal gjenspeiles i opplevelsen kunden får i de lekre og moderne lokalene i Nydalen.
Leveransen inkluderer også profilmanual samt visittkort, skilt, brosjyrer, DM, brevark, epost-signatur, fotoopptak, film m.m.
Inbound er strategisk viktig for at Asteta Clinic skal nå ut til sine målgrupper, som har et omfattende behov for informasjon. Nettsidene gjenspeiler dette – med detaljrike artikler om hver enkelt tjeneste. Alt for å trygge kunden.
Nettsiden asteta.no har vi utviklet på plattformen Statamic, noe som gir kunden en fleksibel og brukervennlig løsning som er enkel å vedlikeholde, utvide og oppdatere med ny funksjonalitet – som f.eks. dynamiske reviews fra legelisten og google koblet opp mot relaterte tjenestesider.