05. oktober 2022
Skrevet av: Yvonne Aasbø
Nyhet

UX-designer Eric Egnell til Edge Branding

Vi fortsetter veksten! Eric Egnell er ansatt som senior designer og vil bidra med både UX- og merkevaredesign. 

Eric kommer fra stillingen som UX-designer i Geta Digital. Tidligere har han jobbet hos bl.a. Knowit, Halogen og Creuna og har prosjekter for kunder som Oljefondet (NBIM), Amnesty International, Finn.no, Stortinget, Norsk Hydro, Telenor og Ruter på CV’en sin.

Stockholmeren, med en bachelor i design fra University of Newcastle i Australia, har bodd 15 år i Oslo. Etter en pandemi med hjemmekontor og hjemmeskole kjente familien på fem at det var på tide med større plass. At barna på 5, 10 og 13 år har en bestemor i Skien gjorde telemarksbyen til et naturlig valg. Flyttelasset gikk i august, og Eric hadde sin første dag hos Edge 3. oktober.

– Jeg hadde tenkt til å pendle til Oslo, men kom over stillingsutlysningen til Edge Branding. Det var virkelig midt i blinken for meg. Flinke folk, spennende kunder og helhetlige prosjekter. I større byråer får man ofte bare ansvar for en del av leveransen, hos Edge får vi hele ansvaret i fanget og kan tenke helhet – fra profil til nettsider og kampanjer, forteller Eric.

Brenner for å skape gode brukeropplevelser, uansett bransje

Eric sin pasjon som designer er å skape gode brukeropplevelser. 

– Det er lett å tenke at man må velge enten kul design eller høy brukervennlighet. Men min tese er at det går fint an å gjøre begge deler, og at den beste designen forener disse to. Det er mye som er unødvendig komplisert, og da blir det visuelle uttrykket ofte også rotete. Mye av det jeg gjør handler om forenkling. 

En annen “kjepphest” som Eric har, er at det finnes ikke kjedelige bransjer:

– Spesielt innenfor B2B er det mange som hevder at design ikke spiller noen rolle, at kundene bare er opptatt av innhold og fakta. At det ikke gjør noe om det er kjedelig eller komplisert. Men det stemmer ikke. Det er folk som tar beslutningene, og ikke roboter, uansett bransje. Og folk påvirkes, ofte ubevisst, av førsteinntrykket. 

– Den menneskelige hjernen er lat og utålmodig! Jeg liker å bruker illustrasjoner og metaforer for å fortelle en komplisert historie på en enkel, lett forståelig måte. Og så kan man gjerne legge til flere lag, for de som ønsker å dykke ned i detaljene. 

En ressurs for kunder med store digitale planer

Kreativ leder, Thomas Flogstad, er svært fornøyd med rekrutteringen:

–  Vi er veldig glade for å ha fått Eric med på designteamet. Vi har flere kunder med store digitale planer, og med sin lange erfaring og kompetanse på digitalt design og UX vil Eric være en betydningsfull ressurs inn i disse prosjektene.

Relatert innhold

Vi blir lærlingbedrift og møter høsten med hele tre nyansatte

Nyhet

Vi henter fra Publicis og Askeladden

Nyhet

Med lidenskap for design

Nyhet