Invest in Vestfold & Telemark
En trygg havn for grønn industri og teknologibedrifter
For å bidra til videre vekst i regionen vår, bestemte fylkeskommunen seg for å opprette Invest in Vestfold & Telemark. Edge Branding ble engasjert for å bistå det nyopprettede selskapet med å definere “gullet” til regionen, tilpasse Norge-profilen til det nye selskapet, lage nettsider i HubSpot og en inbound-strategi.
Christian Jahren er leder for selskapet og forstod raskt at et tydelig budskap er viktig for å stå ut i konkurransen om utenlandske etableringer. Og at budskapet måtte forankres godt blant regionens mange ulike aktører og interessenter for i størst mulig grad fortelle én historie.
Vi startet samarbeidet med å gjennomføre en Brand Sprint, der rundt 20 sentrale deltakere fra virkemiddelapparatet, siter og klynger fikk gi sin input i en workshop. Deretter “knadde” vi dette sammen til en brand story og merkevareplattform. Slagordet “A Safe Haven” oppsummerer den ønskede posisjonen godt: Vestfold og Telemark skal være den trygge havnen for bedriftsetableringen. Og rollen til Invest in Vestfold og Telemark er å være losen som gjør det enklere å lykkes.
Som en del av Invest in Norway var det naturlig å benytte Norge-profilen som Innovasjon Norge har utarbeidet. Vi fikk tilgang på profilmanualen og laget logo til Invest in Vestfold & Telemark med tilhørende versjoner og materiell.
Neste skritt i prosjektet var å utarbeide nettsider. Invest in Vestfold & Telemark benytter HubSpot i leadsarbeidet, og ønsket derfor å benytte HubSpot CMS til nettsiden. Siden budsjettet var begrenset, fant vi et theme som passet til den visuelle identiteten. I likhet med alle våre nettsideprosjekter, startet også dette med workshop for å kartlegge behov for innhold og funksjonalitet, fra stjernekundenes perspektiv. Dette benyttet vi til å utarbeide et detaljert nettstedskart.
Nettsiden ble bygd opp med det valgte HubSpot-themet ihht nettstedskartet. Mye av innholdet ble også skrevet av oss, og vi fant passende bilder og ikoner. Invest in Vestfold & Telemark fikk en nøkkelferdig nettside som er designet for å fange leads – levert på svært kort tid.