MSG Aviation

Ready for take off

Flyindustrien er en av “verstingene” når det kommer til miljø. Det er også en bransje der lønnsomheten er presset og kravene til sikkerhet er ekstremt høye. Den norske start-up’en MSG Aviation har skapt en automatisert lukket prosess for av-ising, vask og inspeksjon som er et slags “kinderegg”: miljøvennlig, trygg og kostnadseffektiv. Nå er de klare for take-off med ny visuell identitet.

Gründeren Svein Gunnar Mæland fikk idéen da flyet hans ble forsinket pga nettopp problemer med av-ising. 12 år senere er selskapet MSG Aviation klar for å gå inn i en ny fase. Styret kom til oss for å få bistand til å definere merkevaren, skape en tilhørende ny drakt. 

Vi gjennomførte en Brand Sprint og skrev ut brand story og merkevareplattform. Denne posisjonerer MSG Aviation som et innovativt tech-selskap som pusher flyindustrien i en grønnere retning med sine smarte, kostnadseffektive løsninger. 

Siden flyindustrien er en konservativ bransje var det viktig for MSG Aviation at den nye profilen ustrålte seriøsitet og profesjonalitiet – i tillegg til tech og bærekraft. Vi landet derfor på midnattblå i kombinasjon med eplegrønn. Inspirasjonen til logoen er hentet fra formen på multiroboten, og gir tydelige signaler om bransjen selskapet opererer i.

Edge Branding har vist solid strategisk forståelse og hjulpet oss å skape et godt fundament for å ta merkevaren MSG Aviation inn i neste fase. Vi er veldig fornøyd med den nye profilen - skapt på rekordtid!
Ove Trøen, Styreleder MSG Aviation

Team

Prosjekteier