Flyindustrien er en av “verstingene” når det kommer til miljø. Det er også en bransje der lønnsomheten er presset og kravene til sikkerhet er ekstremt høye. Den norske start-up’en MSG Aviation har skapt en automatisert lukket prosess for av-ising, vask og inspeksjon som er et slags “kinderegg”: miljøvennlig, trygg og kostnadseffektiv. Nå er de klare for take-off med ny visuell identitet.
Gründeren Svein Gunnar Mæland fikk idéen da flyet hans ble forsinket pga nettopp problemer med av-ising. 12 år senere er selskapet MSG Aviation klar for å gå inn i en ny fase. Styret kom til oss for å få bistand til å definere merkevaren, skape en tilhørende ny drakt.
Vi gjennomførte en Brand Sprint og skrev ut brand story og merkevareplattform. Denne posisjonerer MSG Aviation som et innovativt tech-selskap som pusher flyindustrien i en grønnere retning med sine smarte, kostnadseffektive løsninger.
Siden flyindustrien er en konservativ bransje var det viktig for MSG Aviation at den nye profilen ustrålte seriøsitet og profesjonalitiet – i tillegg til tech og bærekraft. Vi landet derfor på midnattblå i kombinasjon med eplegrønn. Inspirasjonen til logoen er hentet fra formen på multiroboten, og gir tydelige signaler om bransjen selskapet opererer i.