Avility

Bli sett og hørt!

Da Wave AV tok kontakt med oss, var vår umiddelbare tanke at de drev med båtutstyr. Det var jo helt feil - og vi var ikke de eneste som fikk feil assosiasjoner av navnet. Selskapet hadde offensive vekstambisjoner og kom til oss for å få hjelp til å realisere disse.

Vi mener at før man investerer i markedsføring, må du definere merkevaren – det er selve grunnmuren i verdiforslaget og kundeløftet.

Samarbeidet med det som på det tidspunktet het Wave AV, startet med en Brand Sprint – en effektiv og inkluderende prosess for å definere stjernekunder, magi, brand story og merkevareplattform. «God lyd og godt bilde er ikke jåleri, men god kommunikasjon», er et sentralt perspektiv i merkevareplattformen. Og for å levere god lyd og godt bilde, behøver man en god behovsforståelse, et godt løsningsforslag – og også god opplæring, slik at utstyret faktisk brukes på riktig måte.

Det ble raskt åpenbart at navnet måtte endres. Det kom opp mange forslag i navneprosessen, men Avility ble en soleklar vinner. Navnet gir assosiasjoner til både agile og ability – og man aksepterer raskt at selskapet jobber med AV-løsninger.

Neste skritt var å utarbeide ny visuell identitet og nye nettsider.

Nå er grunnmuren på plass. Når Avility nå går i gang med annonsering, vet de hva de skal si, til hvem. De har en profil som gjør det lett å lage flotte annonser, og gode, konverterende landingssider.

"Vi har benyttet R8 Edge ved navneendring, ny profil og nettside. For denne type tjenester er tillit og god relasjon svært viktig, og ​R8 Edge har bidratt til å tydeliggjøre oss og våre tjenester på en trygg og god måte. De har gjennom alle prosjektets faser levert grundig arbeid med svært god kompetanse, kvalitet og kapasitet. Vi er strålende fornøyde med resultatet kan anbefale R8 Edge på det varmeste!"
Frank Lerbak

Team