Da Wave AV tok kontakt med oss, var vår umiddelbare tanke at de drev med båtutstyr. Det var jo helt feil - og vi var ikke de eneste som fikk feil assosiasjoner av navnet. Selskapet hadde offensive vekstambisjoner og kom til oss for å få hjelp til å realisere disse.
Vi mener at før man investerer i markedsføring, må du definere merkevaren – det er selve grunnmuren i verdiforslaget og kundeløftet.
Samarbeidet med det som på det tidspunktet het Wave AV, startet med en Brand Sprint – en effektiv og inkluderende prosess for å definere stjernekunder, magi, brand story og merkevareplattform. «God lyd og godt bilde er ikke jåleri, men god kommunikasjon», er et sentralt perspektiv i merkevareplattformen. Og for å levere god lyd og godt bilde, behøver man en god behovsforståelse, et godt løsningsforslag – og også god opplæring, slik at utstyret faktisk brukes på riktig måte.
Det ble raskt åpenbart at navnet måtte endres. Det kom opp mange forslag i navneprosessen, men Avility ble en soleklar vinner. Navnet gir assosiasjoner til både agile og ability – og man aksepterer raskt at selskapet jobber med AV-løsninger.
Neste skritt var å utarbeide ny visuell identitet og nye nettsider.
Nå er grunnmuren på plass. Når Avility nå går i gang med annonsering, vet de hva de skal si, til hvem. De har en profil som gjør det lett å lage flotte annonser, og gode, konverterende landingssider.