Best of 2022 – en internkampanje
Som regel lager vi kampanjer som har til hensikt å hjelpe kundene våre å få flere kunder - og selge mer. Denne gangen ønsket ikke industrikonsernet Eramet hjelp til å selge manganlegeringene som de produserer på sine 6 smelteverk rundt om i verden. De er helt uunnværlige i produksjonen av stål – blant annet til det grønne skiftet.
Det Eramet derimot ønsket hjelp til, var en intern kampanje der målsetningen var å øke engasjementet og samholdet til de mange ansatte i divisjonen Eramet Manganese Alloys.
Best of 2022 - de beste øyeblikkene fra året som hadde gått
Idéen var klar: “Best of 2022”. Alle ansatte hadde blitt utfordret til å sende inn bilder av sine “Best of-øyeblikk” fra året som hadde gått. Bidragene ble fordelt på ulike kategorier - Forretningsutvikling, Innovasjon, Samfunnsansvar, Mennesker og rett og slett “Fun”.
Kunden ønsket en engasjerende måte å vise frem bidragene på, både digitalt og på print.
Instagramaktig kampanjeside med “likes”, filtrering – og filmgenerator
Vår løsning var å lage en nettside der alle bidragene ble presentert på en “instagramaktig” måte - med store bilder i tilfeldig rekkefølge, mulighet til å “like” så mange bilder man vil, og en veldig god søkefunksjon med mulighet til å filtrere på kategori, lokasjon og/eller avdeling.
Og ikke nok med det - vi utviklet en løsning for å generere film med lyd, bilder og animasjon av alle mulige kombinasjoner av filtre! En film med alle bidragene fra Porsgrunn? Ikke noe problem? Hva med en film med alle bidragene innen kategorien Samfunnsansvar? Jepp! Eller alle bidragene fra HMS-avdelingene rundt om i verden? Selvfølgelig!
Tilgjengelig og lettlest magasin - designet for å kunne “slenge rundt”
Siden de fleste Eramet-ansatte ikke sitter foran PC-en, men jobber i felten, var det viktig å også ha en printversjon av kampanjen. Vår løsning var et Best of Eramet-magasin, med størrelse og kvalitet inspirert av A-magasinet. Det er et format som oppleves som tilgjengelig og lettlest, som kan “slenge rundt” i kantina og andre steder.
Hele kampanjen ble tatt ut på tre språk: engelsk, fransk og norsk.