Bypost ble etablert i 2006 med to biler i Grenland, og har siden den gang hatt en betydelig vekst med nå 75 biler rullende på veiene på store deler av østlandet. Å effektivisere digitale løsninger er viktigere enn noen gang, og Bypost anerkjenner behovet for å styrke sin spisskompetanse på dette området.
– For å sikre oss de gode løsningene er det vesentlig for oss med en ressurs som kan sitte med oss i teamet noen faste dager i uken, for å være hands-on på både strategisk- og operativt nivå, sier Veslemøy Kiste, markedssjef i Bypost.
Den Skiensbaserte virksomheten kjente godt til oss i Edge Branding og våre tjenester fra tidligere prosjekter. Da muligheten for en fast avtale av en innleid ressurs åpnet seg var det ingen tvil om å utvide samarbeidet ytterligere.
– Edge Branding har en tjeneste som kalles Marketing for hire, men hos oss ble det omgjort til en Development for hire-avtale. Fleksibiliteten rundt en sånn type tjeneste var helt avgjørende for oss, sier hun.
Bypost håndterer i snitt 150 000 brev for sine kunder hver eneste dag. Hele plattformen er bygget opp rundt dette, og det er kritisk at den fungerer optimalt i alle ledd – både internt og for kundene som vil bruke Bypost sine tjenester.
– Begge prosjektene krever avanserte løsninger i bakkant. Vi trenger derfor en person som er en kløpper i back-end og som samtidig ivaretar et kommersielt kundefokus, sier Kiste.
Vår digitale leder, Espen Grimsgaard, har allerede hatt prosjekter med Bypost tidligere og ble derfor et naturlig valg for et slikt engasjement. I sekken har han flere års erfaring med å utvikle digitale løsninger, og vil fremover sitte fysisk hos Bypost to dager i uken.
– Bypost er en spennende kunde som virkelig utfordrer de andre aktørene i markedet. Det er en ære å få bidra og tilrettelegge for at de kan fortsette sin solide vekst. Jeg gleder meg til å dykke inn sammen med teamet og finne måter vi kan effektivisere på, sier han.
Yvonne Aasbø, byråleder i Edge Branding, synes det er stas med samarbeidet med Bypost.
– Mens mange byråer bruker underleverandører på programmering er vi stolte over å ha vår egen digital avdeling. At vi har IT-ressurser inhouse gir oss – og kundene våre – mange fordeler både når det gjelder tempo og løsningsforslag. Våre designere og rådgivere kan tenke utenfor boksen, og i samspill med utviklerne våre får vi det til i praksis. Det faglige nivået er høyt, og det er hyggelig at vi kan hjelpe kundene våre med å løse deres utfordringer.
Lei inn en markedsressurs etter ditt behov. Engasjementets omfang bestemmer du, ofte fra en til to dager i uken.
Engasjementet løper så lenge du ønsker, fra tre måneder til flere år.
Med tjenesten får du et helt byrå «på kjøpet». Markedsressursen kobler til enhver tid på den som er best egnet til å løse oppgaven. Vi kan bistå med alt fra merkevarestrategi, messekonsepter, reklamekampanjer, video, design og digitale løsninger.
Vanlige løpende oppgaver er utarbeide og følge opp markedsplan, skrive aktueltsaker og pressemeldinger, oppdatere nettsider, drifte sosiale medier og sende ut nyhetsbrev.