Film og foto

Video er et kraftfullt verktøy, som riktig benyttet vil kommunisere dine budskap og samtidig skape trafikk og engasjement.

Det hevdes at et bilde sier mer enn tusen ord. Hvor mye sier ikke da en hel video? YouTube er nå verdens nest største søkemotor, kun slått av Google, og det lastes opp over 720.000 timer video hver dag! Et resultat av at dagens teknologi gjør det mulig for hvem som helst å produsere en videosnutt.

Nettopp derfor har det aldri vært vanskeligere enn nå, å skille seg ut og skape stoppeffekt. For å oppnå ønskede resultater, vil de fleste være helt avhengig av profesjonell hjelp.

Video for sosiale medier

Facebook heier på video. De ønsker mer videoinnhold, og fremmer dette ved å belønne video med inntil 10 % gratis synlighet, mot 1 % for en vanlig bildepost. Produserer du videoinnhold selv, er det greit å vite at du får "autoplay" om videoen er 15 sekunder eller kortere.

Et godt manus og en god dreiebok gjør underverker

Skal vi lage reklamefim, pitchvideo eller lignende, starter prosjektet med en video-brief som vi utarbeider sammen med kunden. Da defineres ønsket budskap, videoens bruksområde og hvilke "jobb" videoen skal gjøre; hvilke resultater man ønsker å oppnå. På bakgrunn av brief skriver vår tekstforfatter et manus, som igjen er grunnlaget for dreieboka. Den vil være førende for videre planlegging, valg av location, filmopptakene, klipp og ferdiggjøring.

Bilder og video har stor gjenbruksverdi

God video og gode stillsfoto forutsetter gode fagfolk. Vi har aldri hørt noen angre på å ha investert i video og skikkelige bilder. Dette er anvendelig materiell med lang levetid. Et dårlig bilde bruker du én gang. Og gremmes over å ha gjort det!

En 2-minutters video kan du bruke på hjemmesiden, i pitchmøter, i contentartikler, på YouTube, kino osv. Oftest kan den klippes ned til flere kortversjoner, anvendelige i sosiale medier, nyhetsbrev, artikler m.m. 

Vurderer du å investere i video eller foto? Ta kontakt med Hugo for en kreativ kaffekopp!