Avinxt

Next generation aviation technology

Oppgaven

Reisen til Avinxt (tidligere MSG Aviation) startet med et forsinket fly og et behov for ny metode for vasking og avising av fly. Siden 2009 har ideen utviklet seg markant. Fra fokus på flyvask til høyteknologisk programvare som leverer innovative løsninger på bakketjenester, flyplassdrift, maskinlæring og resirkulering av brukt glykol.

Med en forbedret produktportefølje, og etablering av verdens største og KI-drevne robot på Oslo lufthavn, var oppgaven klar: bygge en sterk merkevare som gjenspeiler det banebrytende produktet det nå er. Vår oppgave var å videreutvikle den allerede etablerte merkevaren MSG Aviaton med merkevarestrategi, navn, profil og nettside.

Bakgrunn for idé og design

Basert på produktutviklingen og nye ønsker ble det tydelig i merkevareplattformen at strategi, navn og profil vi en gang var med på å etablere trengte en reposisjonering for å distansere seg fra det konservative uttrykket. Det nye skulle ha lang levetid og kunne fungere fint uavhengig av fremtidig retning. Nøkkelord som tech, innovasjon, bærekraft, solid, trygt, seriøst og lekent ble med inn i prosessen.

Avinxt ble til og er et sammensatt ord basert på «aviation» og «next». To ord som underbygger den nye visjonen om å bli den ledende leverandøren av nyskapende løsninger til luftfartsindustrien. Kledd i en ny visuell identitet omstrukturerte vi nettsiden med tydelige budskap, fokusområder og komplimenterende bilde -og videomateriell.

Nettsiden i sin helhet kan dere se her.

Nok en gang imponerer Edge Branding med sin strategiske forståelse og kreativitet. Teamet var tilpasningsdyktige, fleksible og utfordret oss på en god måte i prosessen. Vi er veldig fornøyde med resultatet og gleder oss til å rendyrke vår nye identitet i markedet fremover.
Ove Trøen, CEO, Avinxt

Team

Prosjekteier