Isola Takshingel

Best når det gjelder

 «Det er typisk norsk å være god», hevdet statsminister Gro Harlem Brundtland (dagsaktuell nå som NRKs Makta er på alles skjermer og de flestes lepper) i nyttårstalen i 1992. Seks år tidligere ga professor i prestasjonspsykologi, Willi Railo, ut boka "Best når det gjelder".

 
Inspirert av dette, konkluderte vi i Edge Branding med følgende:

Er det én produsent og én "typisk norsk" produktlinje som virkelig lever opp til dette, må det være Isola og deres Takshingel! Og kunden var naturlig nok alt annet enn uenig. Så da var det bare å brette opp ermene, finpusse konseptet og utarbeide og realisere kampanjen Best når det gjelder!


Vi laget blant annet en splitter ny 32 siders brosjyre, som kom fersk fra trykken da kampanjen gikk live. I brosjyren inspirerer vi, deler tips og råd og ikke minst presenterer hele produktserien med oppdaterte bilder på alle farger og varianter.

Vi likte umiddelbart begrepet og idéen «Best når det gjelder»! Vi i Isola er stolte av takshingelen vår – som er videreutviklet til dagens høye standard gjennom snart 70 år. Kampanjen Edge Branding laget ble helt topp og akkurat det produktlinjen fortjener. Ikke minst var det flott å få på plass en strøken, ny brosjyre for Isola Takshingel!
– Jan Petter Knutsen, kommunikasjons- og reklamesjef Isola AS

Influenserstrategi

Til denne kampanjen tar Isola for første gang i bruk influenser som en del av strategien. Dette var noe Ole Rosén-Lystrup, kjent fra Eventyrlig oppussing, virkelig satte pris på å være en del av. Han omfavner produktene i flere artikler vi utarbeidet. Isola Takshingel er funksjonell, norsk kvalitet etter Oles kresne smak: Best når det gjelder blant annet utvalg, regntetthet, tilgjengelighet og farger og varianter.

Artiklene ble landsdekkende distribuert gjennom ulike annonsenettverk. Under kampanjeperioden ble lesing og nedlastinger kontinuerlig monitorert, slik at både annonsene (innganger/bildebruk mm.) og mediebruken ble optimalisert med tanke på å oppnå flest mulige relevante klikk og besøk på kampanjesiden.

Isolas kunder – landets bygvareforhandlere – hadde en rekke ferdigsnekredee formuleringer tilgjengelig og kunne laste ned bilder fra en omfattende bank. Dermed var det enkelt å lage egne annonser, med eller uten QR-koden som linket til kampanjesiden.

Team

Prosjekteier