Vi starter året med ny signering av partneravtale med Bergene Holm. Tjenesten er Marketing for Hire, og vil bidra med å styrke kommunikasjonsavdelingen til Bergene Holm med merkevarestrategi, digital markedsføring og organisk synlighet i sosiale medier.
– Edge Branding treffer med riktig kompetanse, og vi har stor tro på at deres engasjement og profesjonalitet gir oss det løftet vi trenger inn mot en hektisk periode, sier kommunikasjonsdirektør Tone Bente Bergene Holm i Bergene Holm.
Bergene Holm er en familiedrevet trelastleverandør i Larvik som har levert trelast til norsk byggevarehandel og industrikunder i inn- og utland siden 1946. Kommunikasjonsdirektør Tone Bente Bergene Holm kjente til Edge Branding fra før, og tok kontakt med oss etter å ha lest om tjenesten.
– Etter noen samtaler og kartlegging av hvilke oppgaver vi trengte avlastning til, fant vi ut hvilken ressurs som passet best for oss, sier hun.
Med en kollega i permisjon og ambisjoner om vekst, passet Marketing for Hire-konseptet perfekt. På kort varsel fikk trelastfirmaet tilgang på en topp kvalifisert ressurs i ønsket omfang. Et av hovedmålene med avtalen er at Bergene Holm fortsetter veksten i sine digitale og sosiale kanaler.
– For å vokse og være synlig er det viktig at vi klarer å holde høy aktivitet i kanalene våre. Spesielt på organisk nivå, sier Bergene Holm.
Valget falt på rådgiver og fagansvarlig i sosiale medier Trine Ruud. Hun har flere års erfaring fra PR og kommunikasjon i Oslo, og vil være en fast innleid ressurs fra januar 2023. Nå tar hun fatt på oppgaven med stor iver.
– Dette er en kunde med lang og ærverdig historie. Samtidig er de en av de største i deres bransje, med spennende produkter og flere egne merkevarer. Jeg gleder meg enormt mye til å bistå og se hva vi får til fremover, sier hun.
Yvonne Aasbø, byråleder i Edge Branding, gleder seg over samarbeidet med Bergene Holm og forteller at tjenesten Marketing for Hire er en sterk trend.
– Vi inngikk vår første Marketing for Hire avtale for tre år siden og det siste året har det «tatt av», sier Aasbø. – Grunnene til å inngå en slik avtale er mange. Den kan være i forbindelse med permisjoner eller i påvente av en rekruttering. Vi har også flere kunder som ikke har en egen marketingavdeling, men som dekker behovet sitt ved å leie inn en markedsfører fra oss. Da får man en topp kvalifisert ressurs i en større eller mindre deltidsstilling – noe som ellers ville vært helt umulig.
Lei inn en markedsressurs etter ditt behov. Engasjementets omfang bestemmer du, ofte fra en til to dager i uken.
Engasjementet løper så lenge du ønsker, fra tre måneder til flere år.
Med tjenesten får du et helt byrå «på kjøpet». Markedsressursen kobler til enhver tid på den som er best egnet til å løse oppgaven. Vi kan bistå med alt fra merkevarestrategi, messekonsepter, reklamekampanjer, video, design og digitale løsninger.
Vanlige løpende oppgaver er utarbeide og følge opp markedsplan, skrive aktueltsaker og pressemeldinger, oppdatere nettsider, drifte sosiale medier og sende ut nyhetsbrev.