Digital markedsføring

Sitter du på en lekker nettside fylt med masse godt innhold, men lurer på hvor trafikken blir av? Organisk synlighet på Google tar lang tid å opparbeide seg, og derfor er en god nettside sjelden tilstrekkelig for å få den trafikken man ønsker. Digital markedsføring er en kostnadseffektiv måte å skape relevant trafikk.

Digital markedsføring, ofte kalt Performance Marketing, omhandler kanaler som digital bannerannonsering, søk og sosiale medier. Ved hjelp av segmentering kan man styre budsjettene mot personer som er i modus eller som har vist interesse for dine produkter eller tjenester. Dermed øker sannsynligheten for at vedkommende vil utføre handlingen som vi ønsker på nettsiden vår, eksempelvis å legge igjen kontaktinfo eller gjennomføre et kjøp.

Vær relevant – og stå ut

De fleste av oss scroller mer enn 200 meter på mobilen hver dag, og du som annonsør har under ett sekund på å få leseren til å stoppe opp, legge merke til din annonse og utføre ønsket handling. Da er det viktig å tenke både relevans for målgruppen og stoppeffekt når annonsene utformes. Hos oss får du tilgang på både markedsføringseksperter og et sterkt kreativt team som sørger for at annonsene leverer, uansett målgruppe, budskap og kanal.

Kombiner kanaler og mål effekt

Ulike kanaler har ulik effekt. Bannerannonsering i nettaviser er eksempelvis effektivt for å skape synlighet, mens klikkene ofte kommer når målgruppen scroller seg gjennom sosiale medier på kvelden. Det er derfor lurt å spre budsjettet over flere kanaler. Gjentatte eksponeringer øker også sannsynligheten for å bli husket. Vi anbefaler også å bruke litt av budsjettet på eksperimentering.

Samarbeider du med oss, setter vi opp gode rapporter som viser hva hver enkelt annonse og kanal har gitt av resultater, enten du er på jakt etter trafikk, leads eller salg. På den måten kan kampanjene kontinuerlig optimaliseres.

Ønsker du å ta i bruk kraften i digital markedsføring eller få hjelp til å sette opp gode rapporter? Ta kontakt med Anniken.

Anniken Grotnes
Rådgiver/fagansvarlig digital markedsføring
anniken@edgebranding.no 452 13 413