Isola

Tunge argumenter, lett valg

Vi har utviklet en digital kampanje for Isola Powertekk Takpanner hvor det kreative konseptet tar utgangspunkt i produktets kvaliteter og egenskaper.

Si hei til Ingrid og Simen fra Kabelvåg

Når Ingrid og Simen skulle bygge nytt hus i Kabelvåg, valgte de Powertekk Plano. Bildet av det nye taket ble så fornøyd med ble lagt ut på instagram under hashtaggen #powertekkplano.

Kampanjen Tunge argumenter, lett valg handler nettopp om det å ta et valg basert på gode argumenter. Vi kontaktet Simen og Ingrid og spurte om de kunne tenke seg å være med på kampanjen og fortelle sin historie om bakgrunnen for sitt valg – og samtidig vise frem det flotte resultatet. Hele historien om Ingrid og Simen blir kjørt på VG, som du kan lese mer om lenger ned.

Ide og konsept

I et byggeprosjekt så er det mange valg og beslutninger som skal taes. Alle søker alltid etter en bekreftelse på at man har tatt det riktige valget, det er derfor man googler, leser side opp og side ned, spør om råd osv. før man skal ta et valg. Det er en rekke veldig gode argumenter for å velge Isola Powertekk takpanner som f.eks. at det ser fint ut, er stormsikkert, tåler høy vekt – gode argumenter som vi ønsker å få frem. Hvis man kan huke av «ja» en eller flere av disse, blir det til slutt et lett valg, noe som passer egenskapen som går på vekt veldig godt.

Rett og slett – Tunge argumenter, lett valg!

Gjengen i Edge Branding har virkelig stått på for å lage en skikkelig bra digital kampanje for oss. De utviklet et kreativt konsept bestående av mange ulike elementer, sydd sammen med en solid rød tråd som både treffer våre B2B-kunder og våre kunders kunder. Innhold til både våre egne og betalte kanaler ble effektivt produsert.
Christine Øvrum Halvorsen, webredaktør Isola

Kampanjeside

Reklamefilmen på VG-TV og innganger fra artikkelen som leder til en kampanjeside på isola.no. Her presenterer vi alle argumentene samt presenterer de ulike Powertekk takpannene samlet. Det er også tydelige innganger til både forhandleroversikt og takberegning. Har kunden spørsmål kan man chatte direkte med eksperter på Isola via en live-chat.

Gå til kampanjesiden

Reklamefilm

I denne filmen møter vi «Ingrid» som forteller om hvorfor de valgte Isola Powertekk. Location for filmen er i Lofoten – et ekstremt værutsatt område hvor det er viktig med stormsikre takpanner.

Content

I denne artikkelen møter vi Ingrid og Simen fra Kabelvåg. De vurderte ulike tilbud da de skulle velge løsning for sitt nye hus hvor valget til slutt endte på Isola Powertekk Plano.

Instagram

Instagram er en viktig kanal i kampanjekonseptet. Instagram sin rolle er å vise frem hvor fint det blir. Ved å tagge bilder med ulike emneknagger blir fine referanser distribuert på sosiale medier samtidig som vi har innganger fra kampanjesiden.

#powertekkexclusive #powertekknordic #powertekkplano

Team

Prosjekteier