NITO er Norges største fagorganisasjon for ingeniører og teknologer. De støtter og hjelper medlemmene med jobbmessige, men også private utfordringer. Edge Branding står bak en regional kampanje for å verve flere medlemmer.
Tradisjonelt har NITO benyttet nasjonale kampanjer, men denne gangen ønsket avdelingene i Telemark og Vestfold en lokal vri. Kampanjens målgruppe var ingeniører og teknologer med bachelor, master og høyere grad, og målsetningen var å øke medlemsmasse og samtidig styrke merkevaren NITO i eksisterende medlemmers bevissthet.
Vi i NITO er meget fornøyde! Bekymringsfri-konseptet var noe helt nytt og samtidig i tråd med våre strategier. Edge leverer skikkelig på kreativitet, produksjon og oppfølging
Roy-Erik Mårtensson / Regionsjef NITO
Bekymringsfritt konsept skapt via innsikt
Innsikt er viktig for oss når vi utarbeider kreative konsepter. Dybdeintervjuer av eksisterende medlemmer avdekket blant annet at de var medlem for å redusere antall bekymringer i hverdagen. Som NITO-medlemmer hadde de støtte ved lønnsforhandlinger og ville aldri stå alene i en eventuell konflikter.
Resultatet ble et “bekymringsfritt” konsept. På landingssiden bekymringsfri.no kunne potensielle medlemmer ta en “bekymringstest” for å sjekke hvor bekymret man var – og lese om hvordan NITO kan hjelpe. Selvfølgelig med en tydelig CTA om å bli medlem.
Med lokal skuespiller laget vi flere morsomme videoer, hver av dem med fokus på ett konkret budskap, – eller bekymring, om du vil. Filmene ble benyttet i annonsering, på landingssiden og i hvert steg i selve bekymringstesten.
Vi traff nåløyet
Kampanjen ble kjørt målrettet på tvers av flere digitale kanaler, med løpende evaluering og optimalisering. Innsikt fra Hotjar ble benyttet for å optimalisere landingssiden. Kampanjen skapte et solid engasjement hos målgruppen, som består av ca 10.000 personer i Vestfold og Telemark fylke, og en fornøyd kunde.