NITO

Et bekymringsfritt konsept

NITO er Norges største fagorganisasjon for ingeniører og teknologer. De støtter og hjelper medlemmene med jobbmessige, men også private utfordringer. Edge Branding står bak en regional kampanje for å verve flere medlemmer.

Tradisjonelt har NITO benyttet nasjonale kampanjer, men denne gangen ønsket avdelingene i Telemark og Vestfold en lokal vri. Kampanjens målgruppe var ingeniører og teknologer med bachelor, master og høyere grad, og målsetningen var å øke medlemsmasse og samtidig styrke merkevaren NITO i eksisterende medlemmers bevissthet.

Vi i NITO er meget fornøyde! Bekymringsfri-konseptet var noe helt nytt og samtidig i tråd med våre strategier. Edge leverer skikkelig på kreativitet, produksjon og oppfølging
Roy-Erik Mårtensson / Regionsjef NITO

Bekymringsfritt konsept skapt via innsikt

Innsikt er viktig for oss når vi utarbeider kreative konsepter. Dybdeintervjuer av eksisterende medlemmer avdekket blant annet at de var medlem for å redusere antall bekymringer i hverdagen. Som NITO-medlemmer hadde de støtte ved lønnsforhandlinger og ville aldri stå alene i en eventuell konflikter.

Resultatet ble et “bekymringsfritt” konsept. På landingssiden bekymringsfri.no kunne potensielle medlemmer ta en “bekymringstest” for å sjekke hvor bekymret man var – og lese om hvordan NITO kan hjelpe. Selvfølgelig med en tydelig CTA om å bli medlem.

Med lokal skuespiller laget vi flere morsomme videoer, hver av dem med fokus på ett konkret budskap, – eller bekymring, om du vil. Filmene ble benyttet i annonsering, på landingssiden og i hvert steg i selve bekymringstesten.

Vi traff nåløyet

Kampanjen ble kjørt målrettet på tvers av flere digitale kanaler, med løpende evaluering og optimalisering. Innsikt fra Hotjar ble benyttet for å optimalisere landingssiden. Kampanjen skapte et solid engasjement hos målgruppen, som består av ca 10.000 personer i Vestfold og Telemark fylke, og en fornøyd kunde.

Team