Da nye eiere overtok Arkaden kjøpesenter i 2017, ble investeringen av mange betraktet som ren galskap. Alle piler hadde pekt feil vei gjennom en årrekke. Skien sentrum lå dødt. Siden har alt snudd. Takket være en strategi som fungerer – og to nøkkelpersoner som ”lever og ånder” for den.
Nyansatte Aziz Chaer (senterleder) tok med seg hele staben sin, Benedikte Stensrød (markedskoordinator), og satte seg ned sammen med oss i Edge Branding. De presenterte sine tanker, vyer og ambisjoner for Arkaden – og trengte en strategi som kunne gjøre det mulig å nå ”verdens mest hårete mål”. På rekordtid!
Vi arbeidet oss fram til forslaget Alt for bye
Ved første blikk, tilsynelatende ”bare” en pay-off? I de rette hender, et strategisk verktøy. Noe Aziz og Benedikte har vist – og viser – hver eneste dag. Alle arrangementene, VM-Torget i 4 sommeruker i 2018 – med 40 000 besøkende, vinter-OL for alle byens unger ute på torget, downhill-sykling inne i Arkadens rulletrapp, VOX for kids – og en haug andre arrangementer er gjennomført for og i byen! Og for Arkaden. For, alt som er bra for Skien sentrum er bra for Arkaden. Og omvendt.
Casefilm: VM Torget
Entusiasme smitter! Sponsorer, frivilige og samarbeidspartnere står i kø for å være med på suksessen. De fortjener også en stor takk for at Arkaden og Skien sentrum blomstrer – i lag.
Det beste og viktigste måleparameteret forteller alt om forvandlingen som har skjedd: Resultatene er intet mindre enn fabelaktige!