Agere trafikkskole

I trafikken må du Agere!

Learn Trafikkskole i Vestfold og Telemark er blitt Agere trafikkskole. R8 Edge står bak merkevarestrategi, navn, visuell identitet og nettsider.

Øystein Thovsland startet sin første kjøreskole i 1989. Det har vært ulike navn, men målet har hele tiden vært det samme: å skape trygge og kompetente sjåfører! Nettopp dette er kjernen i den nye merkevaren. Agere vil ikke bare få elever til å bestå førerprøven, men utstyre dem med ferdigheter og holdninger som gjør dem til trygge sjåfører. Lære dem å AGERE på rett måte i trafikken.

Ansatte ble involvert i merkevareprosessen gjennom både dybdeintervjuer og workshops, og det nye navnet ble godt tatt imot av samtlige.

Den visuelle identiteten består av en sterk logo med symbolikk fra vei og veiskilt. A'en er inspirert av utsikten som man som sjåfør har i bilen: øvre del av rattet og en rett veistrekning som forsvinner i horisonten. Identiteten er synlig på kjøretøy, samtidig som den fremstår som seriøs og ordentlig. Blått er valgt som hovedfarge, med litt oransje som "krydder".

Vi har laget nye nettsider, med en spesialutviklet tilbudsgenerator. Se dem her.

Bildene er tatt av fotograf Vegard Giskehaug.

Sammen med Agere har vi designet og utviklet en priskalkulator for hva det vil koste å ta et førerkort. Her kan man velge mellom de ulike klassene og lokasjonene hvor Agere tilbyr kurs. Kalkulatoren vil tilpasse tilbudet etter dine behov – enten om du allerede har tatt teorikurs, om du allerede har et sertifikat som vil forenkle utdanningen, eller om du ønsker å ta yrkessjåførutdanning på et senere tidspunkt. Når tilbudet er ferdig kalkulert kan du få det tilsendt på e-post dersom det er ønskelig.