Carla

Fra innerst til ytterst

Ny identitet til en kjent og kjær sentrumsbutikk

For omtrent to år siden henvendte Hanne Micaelsen seg til oss med et ønske om å gi butikken sin et nytt navn, en ny profil, og på sikt utvikle en nettbutikk. Den tidligere Damespesialen har vært en velkjent undertøysforretning i Porsgrunn siden 1960-tallet. Etter at Hanne kjøpte butikken i 2012, har hun gjennomgått en omfattende transformasjon av både utforming og sortiment.

Med denne utviklingen i tankene, var det klart at butikken trengte en oppdatert profil som bedre reflekterte dens nye identitet. Mange har nemlig ikke fått med seg de betydelige endringene som har skjedd i denne kjære sentrumsbutikken, som ligger midt i Porsgrunn.

Én ting har imidlertid vært uendret: den gode servicen. Når du kommer inn i butikken, møter du umiddelbart en varm og hyggelig atmosfære. Hanne og hennes team ser DEG og tar seg tid til å forstå DINE behov, enten det gjelder lekkert undertøy til en spesiell anledning eller favorittplaggene som sitter perfekt og får deg til å føle deg bra, uansett anledning. Dette var essensielt å få fram i den nye profilen.

Fra første møte følte vi oss i trygge hender. Teamet tok seg tid til å forstå vår visjon, våre mål og utfordringer. Edge Branding har utviklet en skreddersydd profil som reflekterer vår identitet. Det har skapt økt interesse og trafikk i vår butikk.
Hanne Micaelsen, daglig leder

Løsningen

Løsningen ble en varm og delikat fargepalett samt et personlig navn. Navneprosessen fikk en ekstra dimensjon da Hannes niese ble født og fikk det vakre navnet Carla. Dermed var valget klart: butikken skulle hete Carla.

Nylansert nettbutikk

Den nye profilen gjennomsyrer hele Carla-opplevelsen, fra interiøret i butikken til de lekre handleposene. Etter at rebrandingen av den fysiske butikken var fullført, var det tid for å lansere nettbutikken. Vi anbefaler alle å ta en titt innom carlastudio.no for å se hvor flott den har blitt. Kanskje du finner noe fint også?

Team

Prosjekteier