Alt for byen! Det er Arkadens slagord og ledestjerne. Målet er et levende Skien sentrum, fullt av herlig liv og røre og god, hyggelig handel! Men, hvordan kunne vi gjøre ”alt for byen” i disse koronatider? Svaret ble netthandelskonseptet ”Levert på døra!”.
Landets innbyggere er oppfordret til å holde seg mest mulig hjemme. Slik kan de bidra i den nasjonale dugnaden for å dempe og bremse spredning av koronaviruset. En viktig, ja en kritisk avgjørende, oppgave, – men med store økonomiske konsekvenser for svært mange eiere og drivere av lokale butikker. Så også på Arkaden: ”Over natta” forsvant de aller fleste kundene! Vi måtte tenke klokt og handle raskt.
Hva med å flytte hele kjøpesenteret over på nett, slik at alle, også de som handler hjemmefra, kan støtte lokale drivere fremfor store internasjonale nettbutikker? Hva med å sørge for at de kan sitte hjemme og handle på Arkaden, – få kjøpt nye løpesko, en god bok eller det de trenger for å pynte opp litt i huset – og få alt sammen kjapt levert på døra?
Som sagt, så gjort. Vi kastet oss på oppgaven med å skape et av landets første fulldigitale kjøpesentre. På arkadenskien.no kan du nå handle hos alle de ulike butikkene og putte varene i samme handlekurv. Du “møter” de butikkansatte og får gode råd og tips.
Hva er konseptet?
Vi var avhengig av å skape høy oppmerksomhet og synlighet i en fart! Det nye, fullassorterte digitale kjøpesenteret trengte et kommunikasjonskonsept, et navn, en identitet ...
Løsningen ble “Levert på døra” – med egen logo, profil og maskot.
Inspirasjonen til det visuelle uttrykket er hentet fra budmannen, kombinert med smiley – selvfølgelig med Arkadens visuelle identitet i bunn. Fargepaletten er smal og sterk, begrenset til sort, hvit og rød. Resultatet er et ikonisk og distinkt uttrykk som er lett å huske.