9. januar 2024
Skrevet av: Jan Georg Iversen
Nyhet

Vi kick-starter 2024 med en spennende ansettelse

Jeppe Gjesti går fra Try Reklamebyrå til Edge Branding. En overgang som også innebærer en ny rolle; fra designer til AD og rådgiver. 

– Første gang jeg så ham var på Gullblyanten, forteller Thomas Flogstad, kreativ leder i Edge Branding. – Han sopet inn en haug med priser, og var mer på scenen enn i salen, føltes det som for oss i hvert fall. Utrolig irriterende! 

Mannen Flogstad snakker om er Jeppe Gjesti. De siste åtte årene har han jobbet i Try, Norges mestvinnende reklamebyrå. Der var han formgiver og faglig leder for Try POD, designavdelingen til Try Reklame. Listen over kunder og kampanjer som Gjesti har lagt sin “designhånd” på, er lang. DNB, Equinor, Tine, IKEA og Gilde, for å nevne noen. 

– Et prosjekt som står ut er da Statoil byttet navn til Equinor. Det var ekstremt omfattende, og veldig spennende å være involvert i prosessen med å redesigne en merkevare som er så sterk og kjent, og som alle i Norge har et forhold til, sier Gjesti. 

Klar for nye utfordringer i rollen som AD/rådgiver

Første januar meldte Gjesti “overgang” til Edge Branding. Det er en overgang som også innebærer en ny rolle – fra designer til AD/rådgiver. 

– Det er flere grunner til at jeg valgte å forlate Try, sier Gjesti. – Jeg flyttet til min kones hjemby Kragerø for 4,5 år siden, og har pendlet til Oslo siden. Jeg kjente etter hvert at jeg hadde behov for å være mer hjemme, spesielt med tanke på at min datter begynner på skolen til høsten. 

– Men, jeg var jo ikke interessert i å ta hvilken som helst jobb. Jeg har fulgt med på Edge en stund og synes de gjør mye bra. Vi startet en dialog, som endte med at jeg ble tilbudt en rolle som AD/rådgiver. Jeg tenkte at det var på tide å utfordre meg selv i et nytt fagområde, sier Gjesti. 

Gleder seg til å delta i hele prosessen

Gjesti blir trigget av muligheten til å ha mer kundekontakt, og jobbe med design i en mer overordnet rolle. Han gleder seg også til å kunne følge prosessen fra A til Å.

– Et stort byrå som Try har mange spesialister, som har ansvar for hver sin del av leveransen. I Edge får jeg nå mulighet til å delta i hele prosessen, fra salg og strategi, til idé og design. Det blir både spennende, utfordrende og givende. 

Fornøyd byråleder: Stas å rekruttere fra “selveste” Try

Byråleder Yvonne Aasbø er strålende fornøyd med ansettelsen.

– Vi er stolte over enhver ansettelse, men det er selvfølgelig ekstra stas å rekruttere fra “selveste” Try, sier Aasbø. – Jeppe har en imponerende erfaring som våre kunder kommer til å nyte godt av. Jeg gleder meg til å se ham utvikle seg i sin nye rolle som rådgiver/AD, og regner med at vi fortsatt kommer til å se hans "designmagi". 

En uke inn i den nye jobben, har Gjesti funnet seg godt til rette i Powerhouse Telemark, med utsikt til den for tiden iskalde Porsgrunnselva.

– Jeg har hatt det veldig bra i Try, og vi skilles som venner. Men noen ganger må man ut av komfortsonen for å utvikle seg. Edge har mye spennende på gang, og jeg tror jeg har mye å bidra med, avslutter Gjesti.