Trang fødsel
Vi ble tildelt SkaffeFUNN og fikk raskt på plass en pilot, som har blitt brukt av utvalgte eiendomskunder siden 2019. Men 2.0-versjonen, som lanserer i høst, har tatt tid.
– Vi er et byrå som lever av å selge timer. Da er det krevende å prioritere egne innovasjonsprosjekter. Kundene kommer alltid først!, forteller Yvonne Aasbø, daglig leder. – Da pandemien kom, tenkte jeg at nå skulle vi få masse tid til å jobbe med Properti, men, heldigvis får jeg vel si, ble ordrebøkene snart fulle igjen.
– Så det har vært en “trang fødsel”, og på disse årene har konkurrenter kommet til. Men jeg tenker at det slettes ikke er negativt. For fire år siden måtte vi bruke tid på å forklare folk hva Properti var. Nå er konseptet med denne type plattformer kjent i bransjen, og vi kan heller fokusere på våre fortrinn.
Dummy proof og design approved
Propertis fremste fortrinn er god, fleksibel design og en enkel prismodell.
“Dummy proof” og “design approved” er våre mantra. I det ligger at selv en “dummy” innenfor det tekniske og design skal få til å lage en fin prosjektnettside som virkelig gjør jobben. Men også at dersom man har en designer på laget, gjerne den som har laget profilen til prosjektet, vil Properti gi hen verktøykassen for å lage en nettside selv en kresen designer er fornøyd med. Det er det vi mener med “design approved”.
Enkel prismodell – alt inkludert
Når det gjelder prismodell har vi gjort det enkelt. Alt er inkludert! Her er det ingen oppstartspris, som øker på dersom du vil ha A, B eller C. Landingsside, boligvelger, rapporter og hosting er inkludert i én lav månedspris. Og du betaler selvsagt ingenting før prosjektet ditt kommer for salg. Skal du ha flere byggetrinn, koster det heller ikke noe ekstra – foruten en bitteliten økning i hostingen.
Vi samarbeider også med en annen proptech-løsning QiSpace. Med Properti har man mulighet til å integrere deres sin unike 3D-visning på en sømløs måte.