10. oktober 2022
Nyhet

Vi investerer i egen proptech startup

Properti er navnet på proptech-satsingen. En plattform for presentasjon og salg av eiendomsprosjekter. Nå jakter vi daglig leder til nyetablerte Properti AS.

Det var digital leder Espen Grimsgaard som først fikk idéen til plattformen, tilbake i 2018.

– Jeg hjalp en kunde å sette opp en nettbutikk i Shopify, og tenkte at det samme prinsippet kunne overføres til eiendomsprosjekter, forteller Espen.

Eiendom har i alle år vært et viktig segment for oss, og det ble ikke mindre viktig da Emil Eriksrød kjøpte seg inn i byrået i 2016. Kongstanken er å benytte byråets erfaring med markedsføring av eiendomsprosjekter og gjøre det så enkelt å lage lekre nettsider at alle kan klare det – helt uten ferdigheter i design eller programmering. 

– Vi kaller det “dummy proof” og “design approved”, sier Espen. 

Les mer: Properti.no

Trang fødsel

Vi ble tildelt SkaffeFUNN og fikk raskt på plass en pilot, som har blitt brukt av utvalgte eiendomskunder siden 2019. Men 2.0-versjonen, som lanserer i høst, har tatt tid. 

– Vi er et byrå som lever av å selge timer. Da er det krevende å prioritere egne innovasjonsprosjekter. Kundene kommer alltid først!, forteller Yvonne Aasbø, daglig leder. – Da pandemien kom, tenkte jeg at nå skulle vi få masse tid til å jobbe med Properti, men, heldigvis får jeg vel si, ble ordrebøkene snart fulle igjen. 

– Så det har vært en “trang fødsel”, og på disse årene har konkurrenter kommet til. Men jeg tenker at det slettes ikke er negativt. For fire år siden måtte vi bruke tid på å forklare folk hva Properti var. Nå er konseptet med denne type plattformer kjent i bransjen, og vi kan heller fokusere på våre fortrinn. 

Dummy proof og design approved

Propertis fremste fortrinn er god, fleksibel design og en enkel prismodell.

“Dummy proof” og “design approved” er våre mantra. I det ligger at selv en “dummy” innenfor det tekniske og design skal få til å lage en fin prosjektnettside som virkelig gjør jobben. Men også at dersom man har en designer på laget, gjerne den som har laget profilen til prosjektet, vil Properti gi hen verktøykassen for å lage en nettside selv en kresen designer er fornøyd med. Det er det vi mener med “design approved”.

Enkel prismodell – alt inkludert

Når det gjelder prismodell har vi gjort det enkelt. Alt er inkludert! Her er det ingen oppstartspris, som øker på dersom du vil ha A, B eller C. Landingsside, boligvelger, rapporter og hosting er inkludert i én lav månedspris. Og du betaler selvsagt ingenting før prosjektet ditt kommer for salg. Skal du ha flere byggetrinn, koster det heller ikke noe ekstra – foruten en bitteliten økning i hostingen. 

Vi samarbeider også med en annen proptech-løsning QiSpace. Med Properti har man mulighet til å integrere deres sin unike 3D-visning på en sømløs måte. 

Søker daglig leder for å ta Properti ut i markedet

Edge har etablert Properti AS som en heleid datter, og nå søker vi en daglig leder som kan gi gass. 

– For å tilrettelegge for oppskalering, så vi at det å skille ut Properti som et eget selskap var nødvendig. Da har vi mulighet til å innhente frisk kapital når vi trenger det, sier Yvonne. – Edge har hatt noen gode år, og eiere som ikke har vært “utbyttekåte”, så vi klarer faktisk å ta den første veksten med egne midler. 

– Nå søker vi en daglig leder med drive og teft som kan ta Properti ut i markedet med full kraft. Om vedkommende har erfaring med eiendom, er selvfølgelig det et stort pluss, gjerne en megler som har jobbet med prosjektsalg, sier Yvonne.  – Selv om daglig leder blir Propertis første og foreløpig eneste ansatte, så vil vedkommende ha mange gode kollegaer i både Edge og Recreate. Vi sitter i samme kontorfellesskap i Powerhouse Telemark, og har tilgang på alle Evolve sine sentre. 

Kan dette være noe for deg?

Se stillingsutlysningen på Finn og søk nå!