Properti er en digital plattform som lager lekre nettsider med boligvelger til eiendomsprosjekter - enkelt og billig! Etter fem år med produktutvikling ble satsingen skilt ut som eget selskap. I høst søkte vi etter daglig leder i proptech-startupen. Nå er Robin Sværan på plass, og kursen for vekst er satt.
– Interessen var stor. Det var svært mange gode kandidater til stillingen, sier styreleder Truls Vad Fjeldberg.
– Etter en omfattende prosess satt vi igjen med et klart førstevalg, og vi er glade for at Robin Sværen takket ja. Jeg er trygg på at han er rett mann til å styre Properti-skuta mot våre ambisiøse mål.
Et tungt miljø i ryggen
Edge Branding er 100 % eier, og våre utviklere vil fortsatt være hands on og sørge for at Properti er ledende innenfor blant annet funksjonalitet og brukervennlighet.
Daglig leder i Edge Branding, Yvonne Aasbø, gleder seg til samarbeidet med Robin Sværen:
– Dette tegner på alle måter svært bra. Robin er akkurat så fremoverlent og dedikert som vi trodde og håpet. Han kombinerer kunnskap om teknologi med en sterk interesse for eiendom og salg. Det gagner ikke bare oss, men også Properti sine kunder.
Properti har hovedkontor i Oslo, men hver uke legger Robin en arbeidsdag eller to til Powerhouse Telemark i Porsgrunn, der vi i Edge Branding holder til. Dermed er han hele tiden tett på utviklerteamet og gjengen som skal hjelpe til med markedsføringen av Properti, sier Aasbø.
Brenner for gode kundereiser
Robin Sværen er en aktiv 32-åring. Han bor på Aulitoppen i Nes kommune sammen med kone, tre barn og familiens hund. Han har bred teknologisk erfaring og er heller ikke ukjent med eiendomsmarkedet. Robin kommer fra en stilling som PMO i Recover Group. Han føler han nå har fått gull mellom hendene …
– Edge har gitt meg et solid fundament for den videre jobbingen. Properti er etter min mening et helt fabelaktig produkt. Smart og profesjonelt, likevel enkelt, brukervennlig og ikke minst prisgunstig. Med Properti har jeg alle muligheter for å skape det jeg brenner aller mest for, nemlig gode kundereiser, sier daglig leder Robin Sværen, som ikke legger skjul på at selskapet har hårete mål: