Himmelblå

Sammen skaper vi flere solskinnsdager

Oppgaven

Himmelblå har levert barnevernstjenester siden 2007. Deres spesialfelt er barn og unge med utfordrende atferd. I 2022 ble Senter for omsorg en del av Himmelblå, og høsten 2023 ble også BPA en del av tilbudet. Himmelblå har klare ambisjoner om videre vekst, og kom til oss med behov for å spisse sin merkevare og ta en tydelig posisjon.

Himmelblå er tuftet på en tro på at selv de mest utfordrende barn og ungdommer kan få en god hverdag og en god fremtid. De gir barn og unge med utfordringer som autisme, psykisk utviklingshemming, tilknytningsforstyrrelser, traumer, ADHD, utagerende adferd og personlighetsforstyrrelser et trygt og godt sted å høre til.

Som navnet indikerer: I Himmelblå tror man at alle har en "blå himmel" over seg, uavhengig av hvor mørkt skydekket er.

Vår løsning

Vår løsning var et klassisk merkevareprosjekt:

En fargerik og optimistisk utfordrer

I en omsorgsbransje dominert av store, ofte internasjonale selskaper, skiller Himmelblå seg ut ved å være små, fleksible og tett på. De har derfor mulighet til å ta posisjonen som utfordrer.

Mens konkurrentenes profiler og kommunikasjon er tuftet på omsorg og trygghet, hevder vi at gode og trygge omsorgstjenester er “det skulle bare mangle” i denne bransje. Det er umulig å vinne anbud hvis du ikke kan dokumentere at omsorgstjenestene er trygge og gode!

Der Himmelblå derimot skiller seg ut, er med deres energi, optimisme og fremtidstro. På lag med brukerne sine, ikke ovenfra og ned.

Nettopp dette ønsket vi at den visuelle identiteten og nettsiden skulle utstråle.

Resultatet er en leken, fargerik og optimistisk profil, med et ungdommelig formspråk.

Se nettsiden himmel-bla.no her

Navnet vårt, Himmelblå, er en påminnelse om at alle har en "blå himmel" over seg, uavhengig av hvor mørkt skydekket er. Vi mener at alle fortjener solskinnsdager, hvor de føler seg inkludert, kjenner på mestring og opplever glede.
Thomas Solli, styreleder Himmelblå

Team

Prosjekteier